تعمیر پنل کولر هیوندای الانترا

تعمیر پنل کولر هیوندای الانترا

تعمیر پنل کولر هیوندای الانترا- تعمیر تخصصی برد الکترونیکی پانل panel کولر  Elantra hyundai

 

معرفی پنل کولر خودرو

پنل کولر هر خودرو یک تجهیز الکترونیکی به منظور گردش هوا در داخل کابین طراحی شده است که در فصل زمستان با جریان هوای گرم و در فصل تابستان با جریان هوای خنک شرایط مطلوبی برای سرنشینان فراهم می نماید.

سیستم A/C تعبیه شده روی پنل کولر  با گردش مبرد و تبدیل آن از گاز به مایع و تکرار این سیکل کار  می کند. تا اواخر سال ۲۰۲۰ فریون در اکثر خودرو ها به عنوان مبرد در سیستم A/C استفاده می شد.

اجزای تشکیل دهنده سیستم Air Condition شامل : کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور ، لوله اوریفیس Orifice Tube ، خشک کن ، مبرد AC و.. است.

کمپرسور AC ، فشار مبرد را افزایش می دهد تا حدی که قابلیت مبرد بخار به مایع را دارد. مبرد مهم ترین عنصر در جریان کلی هوا است.

نحوه عملکرد سیستم تهویه Air Condition

تهویه مطبوع در هر وسیله نقلیه نقش خنک یا گرم نمودن فضای داخلی و یخ زدایی شیشه جلو را ایفا می کند .سیستم تهویه به وسیله یک کامپیوتر تنظیم می گردد که معمولا روی داشبورد به صورت یک پانل فرار می گیرد.

در مرحله نخست مبرد ، داخل  کمپرسور فشرده و از حالت گازی به مایع تبدیل می شود و سپس مبرد از داخل لوله هایی که در کندانسور قرار دارد عبور می نماید که هوای محیط پیرامون با مبرد در تماس قرار می گیرد.

در مرحله بعدی مبرد وارد گیرنده خشک کن یا accumulator می گردد و رطوبت هوا را از مبرد دریافت می کند و مبرد خنک تری را تولید می نماید و به قسمت اواپراتور منتقل می شود. هوا داخل کابین خودرو به داخل اواپراتور کشیده می شود.

در اواپراتور از آنجا که مبرد بسیار خنک می باشد هوای گرم محیط را به هوای سرد تبدیل می نماید. این مبرد در سیستم AC بعد از یک سیکل کامل به حالت گاز در می آید و به کمپرسور بر می گردد تا دوباره چرخه تکرار گردد.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

خودرو هیوندا الانترا ELANTRA HYUNDAI

خودرو الانترا ELANTRA محصول شرکت خودرو ساری هیوندا است که در سال ۲۰۱۴  به بازار خودرو ساری رونمایی شد . مصرف سوخت این خودرو لوکس در بزرگراه ، ۵.۲ کیلومتر در ساعت می باشد.

الانترا ELANTRA قدرتی معادل ۱۴۸ اسب بخار و دور موتور ۶۵۰۰rpm دارد و همچنین طراحی بدنه خودرو از نوع sedan است.

ویژگی های ایمنی این خودرو لوکس شامل : ترمز چهار چرخ abs ، ترمز ضد قفل ، قفل ایمنی کودک ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ، سیستم کمک ترمز اضطراری و … می باشد. ELANTRA مجهز به سیستم تعلیق مستقل جلو  و پیچشی عقب ، فرمان برقی از نوع pinion پینیون، چرخ های فولادی به ابعاد ۱۵ اینچ و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *